به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛  مدیرعامل ستاد دیه خوزستان ‌ امروز (۳۰ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۷ زندانی خوزستانی جرایم غیرعمد با لطف الهی و کمک خیران و به همت مسئولان قضایی و ستاد دیه آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود برگشته‌اند.

حجت الاسلام قدرت هاشم‌نیا افزود: از مجموع افراد آزادشده، ۱۲ نفر محکومان زن و ۹۵ نفر محکومان غیرعمد مرد بودند که با دستان پربرکت نیکوکاران خوزستان  به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان گفت: مبلغ بدهی این زندانیان در مجموع نزدیک به ۲۷۴ میلیارد تومان بود است که پس از طی جدول فرآیند ستاد دیه شامل گذشت شاکی، آورده محکوم، اعسار و …، این مبلغ تعدیل شده و در نهایت با پرداخت مانده بدهی از سوی ستاد دیه، این زندانیان واجد شرایط از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

وی بیان کرد: از بدهی این محکومان غیرعمد، ۲۲۱ میلیارد تومان از جانب قضات به عنوان اعسار پذیرفته شد و میزان گذشت شکات هم ۴۳ میلیارد تومان بوده است. آورده و تامین خانواده مددجو حدود ۱.۷۰۰ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی اعطا شده بیش از ۲ میلیارد تومان بوده و در نهایت از منابع نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان هم حدود ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/env9