به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛ انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،اداره امور اجتماعی استانداری خوزستان و خانه سمن های استان خوزستان اقدام به برگزاری دوره های توانمندسازی سازمان های مردم نهاد؛ به ویژه انجمن های تازه تاسیس و در بدو تاسیس می نماید.

مدیر عامل انجمن دیده بان جلگه سبز اظهار داشت  : براساس جلسه ای که در اواخر سال ۱۴۰۲ با حضور نمایندگانی از اداره امور اجتماعی استانداری ،  اداره آموزش و مشارکت های مردمی ،  حفاظت محیط زیست استان خوزستان و  نمایندگان سازمانهای مردم نهاد خوزستان برگزار شد، مقرر گردید کلیه افراد و مجموعه هایی که قصد تمدید فعالیت یا اخذ مجوز جهت ثبت انجمن جدید را دارند، به مدت ۱۶ ساعت در دوره های توانمندسازی شرکت کرده و گواهینامه حضور در این دوره ها رو دریافت نمایند؛  تا با دانش و آگاهی اولیه، فرآیند ثبت و ادامه فعالیت سمن انجام شود.

شبنم قنواتی گفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته این دوره ها در قالب ۱۱ دوره مجازی و ۶ دوره حضوری برگزار می گردد.

وی افزود : دوره های مجازی در بستر فضای مجازی (اسکای روم) و شرکت برای عموم مردم از سراسر کشور آزاد می باشد.

وی در پایان یادآور شد : همچنین برای برگزاری دوره های حضوری در سطح استان با مشارکت و همکاری سایر سازمانهای مردم نهاد و به صورت منطقه ای(به طور مثال شهرستانهای اندیمشک، شوش و دزفول ، در یک روز تجمیع شده و کلاس ها در یک شهر برگزار خواهد شد؛ همینطور  مسجدسلیمان، اندیکا و لالی نیز در یک روز و یک محل برگزار خواهد شد) و کلاس های متمرکز در یکی از خانه های محیط زیست و با حضور مدرسین خبره برگزار خواهد گردید.
نخستین دوره در روز ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر به صورت مجازی در محیط اسکای روم انجام شد. این دوره با عنوان حقوق سازمان های مردم نهاد و با تدریس دکتر بدر سودانی وکیل پایه یک دادگستری و مدرس برجسته استانی و با حضور ۴۵ نفر شرکت کننده برگزار شد.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/qw7j