به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛ دکتر بهرام عین اللهی روز شنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان نوید بندر امام خمینی (ره) در خوزستان بیان کرد:

حدود ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع شد که شامل ام آر آی، شتاب دهنده و سی تی اسکن بود و تعداد زیادی نیز در حال توزیع است.
وی افزود: ۱۷ هزار تخت افتتاح شد و با فعال بودن۱۵۰ هزار تخت در کشور، حدود ۱۲ درصد به تخت‌های قبل و بعد انقلاب اضافه و در ۲ هزار و ۷۰۰ طرح بهداشتی استفاده شد.
عین اللهی ادامه داد: قرار بود تا آخر دولت ۱۵ هزار تخت دیگر در کشور به بهره برداری برسد و یک هزار تخت نیز تا پایان ماه جاری افتتاح خواهد شد.

بهره برداری از ۲۰۰ طرح سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به بهره برداری از ۲۰۰ طرح سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان طی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت، اولین شرکت داروسازی و تولید سرم از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در شروع دولت به یک هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است و همچنان در حال افزایش است و ۲ پژوهشکده علوم پایه و سلامت افتتاح شد.

عین اللهی اضافه کرد: بهره برداری از دستگاه‌های پیشرفته و شتابدهنده در درمان سرطان، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان از دیگر اقدامات دانشگاه در دولت سیزدهم است و دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۰۰ دانشجوی خارجی در ۲۶ رشته دارد.

عین اللهی ضمن تمجید از شهیدآیت الله رییسی عنوان کرد و ادامه داد: کنترل بیماری کرونا بزرگترین اقدام ایشان در حوزه سلامت بود و ۳۰۰ شهید سلامت در این دوران داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: با شروع دولت  ۱۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده بود و با ثبت روزانه حدود ۷۰۰ و هفته ای پنج هزار فوتی، ۵۰ هزار بیمار مراجعه کننده، ۲۰ هزار بستری و هشت هزار بیمار بدحال، اولین خواسته رهبر معظم انقلاب کنترل کرونا بود.
وی گفت: با  تزریق واکسن از ۷۰ هزار دز در روز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار و در هفته به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز رسید و مرگ و میر کاهش یافت.
عین اللهی خاطرنشان کرد: صندوق بیماری های خاص مجلس در سال ۱۴۰۱ با ۵۰ هزار میلیارد ریال راه انداری شد و امسال به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسید.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه برای افتتاح ۱۵ طرح دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت حضوری و ویدیو کنفرانس به خوزستان سفر کرد.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/23ye