به گزارش پایگاه خبری خوزنگار ؛محسن حویزه روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف تمام مسکن‌های مهر باقی مانده شوش به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: وضعیت تعاونی‌هایی که موفق به تکمیل واحدهای مسکن‌ مهر نشده‌اند به طور جداگانه بررسی و برای هر یک تصمیم گیری شده است.

وی تعاونی مهر پنج را پرچالش‌ترین تعاونی‌ مسکن مهر شوش عنوان کرد و ادامه داد: رفع تمام مسایل این طرح در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

فرماندار شوش گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان شوش ماموریت پیدا کرده است که با کمک گرفتن از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان و استان نسبت به گره گشایی و تعیین تکلیف طرح ۱۶۰ واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان شوش در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کند.

وی با بیان اینکه برخی از طرح‌های مسکن مهر همچنان با مشکل زیرساختی مواجه هستند، ادامه داد: شهرداری شوش برای آماده سازی و زیرسازی کوی زیتون و اداره برق برای توسعه شبکه و پایدارسازی برق این منطقه ملزم شده‌اند.

حویزه تصریح کرد: کارگروه مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و بانک مسکن طی روزهای آینده تشکیل می‌شود و نسبت به تعیین تکلیف تمام واحدهای مسکن مهر نیمه کاره و معرفی آنها به بانک عامل برای تقسیط تسهیلات اقدام می‌کنند.

وی مشکل اصلی تعاونی‌های مسکن را تشکیل ندادن مجمع عمومی آنها دانست و افزود: هیات مدیره‌هایی که سال‌ها از مجامع آنها می‌گذرد باید برای انجام امور تعاونی‌های خود اقدام به تشکیل مجمع عمومی با فوریت و زیر نظر اداره تعاون کنند.

بهره برداری از ۱۰۸ واحد مسکن ملی شوش در دهه فجر امسال

فرماندار شوش همچنین با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: به زودی عملیات آماده سازی اراضی واگذاری شده به ۶۱۷ نفر از اهالی روستای شهیددانش(عمله سیف) آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر ۱۰۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شوش به بهره برداری می‌رسد، افزود: بهسازی معابر اراضی ۶ و هفت هکتاری مسکن مهر به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال در دهه فجر تکمیل و بهره برداری می‌شود.

حویزه اظهارکرد: ۶۸ واحد مربوط به تعاونی فرهنگیان و ۱۶ واحد مربوط به تعاونی کارگران هفت تپه شماره یک و همچنین طرح ۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌های مسکن آماده افتتاح در این شهرستان است.

وی ادامه داد: عملیات آماده سازی اراضی ۴۲ هکتاری طرح نهضت ملی و عملیات تکمیلی پروژه ۱۴۴ واحدی طرح ملی مسکن در شهرک سلمان از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می‌شود.

احداث بیش از سه هزار واحد مسکن مهر در شوش آغاز شده بود که ۲۲۴ واحد آن با وجود گذشت سال‌ها نیمه تمام باقی مانده‌اند.

جمع کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۰ هزار و ۳۵ نفر بوده که درخواست ۲ هزار و ۱۰۰ نفر تأیید نهایی شدند.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/da9e