به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛  جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت هشت صبح امروز با دستور کار “برکناری شهردار اهواز ” برای پنجمین روز متوالی برگزار شود پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، توسط رییس شورا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، حمید دغاغله، علی مدد هاشم پور و سیاوش محمودی پنج عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، محمدحسین ملازمانی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

چهار جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضا تشکیل نشد.

این جلسه همچون چهار جلسه قبلی با حضور مردم برگزار شد.

به گفته سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورا، جلسه برکناری شهردار اهواز فردا از ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد تا تکلیف این موضوع مشخص شود.

در حالی که قرار بود این جلسه با حضور فرماندار اهواز برگزار شود اما این امر محقق نشد.

سید محمدعلی پورموسوی روز شنبه در حاشیه نشست شورای شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: تمامی جلسات شورا طبق قانون برگزار شده و پیشنهاد می‌کنیم که دوستان غایب، در صحن علنی شورا حاضر شوند تا روال عادی برقرار شود.

وی با اشاره به رفع تنش‌های ایجاد شده در شورا بیان کرد: موضوع برکناری شهردار اهواز را با فرماندار مطرح کرده و شخصا در حال بررسی این موضوع است.

دستور کار جلسات را به دلیل حضور برخی اعضا، تغییر می‌دهیم

پورموسوی گفت: یکی از موضوعاتی که به درستی از سوی آقای فرماندار مطرح شد بحث رسیدگی به برخی لوایح است به همین دلیل در یکی، ۲ روز آینده دستور کار جلسات را به گونه‌ای تغییر می‌دهیم تا دوستان حاضر شوند.

وی افزود: در جایی مطرح شده بود که برخی اعضا با برگزاری این جلسات، برای شهر مشکل ایجاد می‌کنند در حالی که اینگونه نیست و نباید همه چیز را فدای یک موضوع کرد.

رییس شورای شهر گفت: همه ما برای رونق کشور و شهرمان کار می‌کنیم و تنها هدفمان برطرف کردن مشکلات است بنابراین نباید به این موضوع دامن زد.

وی در ادامه به حک‌شدن برخی از اطلاعات شهرداری اشاره کرد و توضیح داد: این موضوع به دلیل نصب اشتباه سخت افزار خارجی، رخ داده و امیدواریم مشکل خاصی نباشد؛ هنوز گزارش رسمی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

پورموسوی به حادثه ناگوار کرمان و به شهادت رسیدن برخی از هموطنانمان اشاره کرد و گفت: ما در معرض تیر دشمنان انقلاب اسلامی هستیم به گونه‌ای که تمام تلاش خود را برای منحرف کردن این ملت انجام می‌دهند اما این حرکت خودجوش و جهادی مردم، نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی زنده است .

همچنین سیدناصر مهداوی عضو شورای شهر اهواز در صحن علنی شورا بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل در امور مردم است بنابراین یک عضو شورا باید به دنبال منافع شهر و مردم باشد.

وی اضافه کرد: در ۲ سال و نیم گذشته، طرح بسیاری از موارد در شورا، به نفع مردم نبود و حتی برخی از اعضا مخالفت کردند اما با این وجود به رای‌ گذاشته شد. حال چه اتفاقی رخ داده که عده‌ای در صحن علنی شورا حاضر نمی‌شوند؟ آیا این غیبت به نفع مردم است؟

مهداوی گفت: کسانی که مسبب این وقفه و ارائه نکردن خدمت‌رسانی به مردم هستند باید پاسخگو باشند. مگر ما در ۲ سال و نیم گذشته جلسه‌ای را ترک کردیم که اکنون عده‌ای حاضر به شرکت در جلسه نیستند.

در جلسات حاضر نشوند ریز و درشت اتفاقات ۲ سال و نیم گذشته را بازگو می‌کنم

وی افزود: ما باید از قانون تمکین کنیم افراد غایب در جلسه، در واقع به قانون بی حرمتی می کنند.

عضو شورای شهر گفت: اگر آن عده از دوستان در جلسات حاضر نشوند، ریز و درشت اتفاقات ۲ سال و نیم گذشته را به مردم اعلام می‌کنم تا درجریان امور قرار بگیرند.

وی بیان کرد: احترام نگذاشتن به مردم، خط قرمز شورا بوده و تاکنون به دلیل حفظ آرامش شهر این موارد را اعلام نکرده‌ام.

بر اساس این گزارش پنجمین جلسه شورای شهر با موضوع برکناری شهردار به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا در جلسه، لغو شد.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/gblo