به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛ یک فعال محیط زیست گفت : چه کسی باور می‌کند در استانی که زرخیزترین جلگه ایران را دارد؛ در استانی که قدمت استحصال نفت در آن از مرز قرن گذر کرده و کلکسیونی از اولین‌ها را به نام خود رقم زده است و در استانی که ارزش منابع طبیعی آن از منظر بانک جهانی بیشتر از ده‌ها کشور جهان است، باید با کمترین امکانات برای مهار آتشِ افتاده بر جان جنگل های بلوط  تلاش کرد .

محمد درویش گفت :  علی طهماسبی را اغلب فعالان محیط‌زیست در خوزستان و ایران می‌شناسند. سالهاست که بی‌منت برای حفاظت از مایملک محیط‌زیستی ایران در قلمرو سرزمینی خودش – شمال خوزستان و زاگرس – بی‌منت می‌کوشد. او کارمند اداره آتش‌نشانی قلعه‌تل است و به همراه صالح سروستانی و یاران‌شان هرگاه که لازم بوده به کمک جنگل‌های بلوط در شمال خوزستان شتافته‌اند. من اگر جای وزیر جهاد کشاورزی که سازمان منابع‌طبیعی در زیرمجموعه وی قرار دارد، بودم، حتماً از چنین هموطنان سلحشوری سزاوارانه قدردانی می‌کردم تا سلحشوری در خوزستان و ایران تکثیر شود.

وی در ادامه گفت :  آنها به حق گله دارند که چرا در زرخیزترین و ثروتمندترین استان ایران باید چشم امیدشان برای مهار آتش،به کمترین امکانات باشد .
درویش در ادامه سه مطالبه جدی فعالین محیط زست شمال خوزستان را مطرح کرد :

الف. تاسیس پایگاه مصوب اطفا حریق جنگلی حوزه مُنگَشت استان خوزستان

ب. افزایش جنگلبانان برای حمایت از عرصه شصت هزار هکتاری پهنه‌ی بلوط منطقه

ج. تاسیس پاسگاه مصوب جنگلبانی منطقه

وی در پایان تاکید کرد : امیدوارم اداره کل منابع‌ طبیعی خوزستان صدای علی و یارانش را به گوش مرکزنشینان برسانند، شما خوانندگان این سطور هم با بازنشر این مطالبه کمک کنید تا وزیر مربوطه عنایت کنند .

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/gef4