به گزارش  پایگاه خبری خوز نگار ؛ بارش های پاییزی دو روز گذشته باعث آبگرفتگی معابر کلانشهر اهواز شد ، حال این سوال در ذهن شهروندان نقش بسته است که چرا با وجود اجرای طرح جامع  فاضلاب همچنان شاهد آبگرفتگی معابر هستیم ؟

در زمان آبگرفتگی معابر مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرده بود که  هواشناسی از قبل پیش‌بینی‌های  لازم درباره بارندگی را انجام داده بود و آمادگی‌های نسبی وجود داشته است .

وی علت آبگرفتگی معابر کلانشهر اهواز را حادثه  و ریزش عنوان کرد و گفت :  در حال تلاش هستیم که آبگرفتگی ها در سطح شهر رفع شود .

امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این باره گفت: با تلاش تیم‌های مختلفی که در نقاط مختلف اهواز مشغول پایش وضعیت هستند آبگرفتگی در برخی نقاط اهواز پس از ۲۴ ساعت برطرف شد.

محمدرضا کرمی‌نژاد با اشاره به وجود هفت میلیون متر مکعب آب ناشی از بارش ها ، که باعث خلل در  عملیات شبکه فاضلاب شده بود ، گفت: طرح اصلاح شبکه فاضلاب اهواز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است با این وجود تیم‌های عملیاتی به طور شبانه‌روزی نسبت به دفع روان آب‌ها اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به اقدامات در حال انجام در برخی نقاط که دچار ریزش شده اند اشاره کرد و گفت: میدان ۱۵ خرداد از جمله نقاطی بود که مشکل آن در حال رفع شدن است و با رفع مشکل این نقطه، مشکلات منطقه لشکر نیز برطرف می‌شود.

به گفته کرمی‌نژاد عملیات اجرایی طرح فاضلاب در خیابان خرداد منطقه کیانپارس اهواز تمام شده است و پس از آن عملیات اجرایی اصلاح شبکه فاضلاب خیابان وهابی آغاز می‌شود تا این مناطق نیز در آینده با مشکل آبگرفتگی رو به رو نشوند.

به گزارش پایگاه خبری خوز نگار با توجه به پیش بینی های هواشناسی در هفته ی جاری شاهد حجم بارندگی بیشتری  در استان خوزستان خواهیم بود .

حال باید دید با وجود اقدامات انجام گرفته ،آیا باز هم شاهد آبگرفتگی  در معابر شهر اهواز در روزهای آینده خواهیم بود ؟

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/oq67