به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛ فرمانداری اهواز ، سید احمد موالی‌زاده با اشاره به ۲ معضل در بخش پخت نان اهواز بیان کرد: وجود صف‌های طولانی نانوایی‌های دولتی و کمبود این نوع از نانوایی‌ها باعث ناراضایتی مردم شده بود.

وی گفت: در این راستا، طی ۶ ماهه امسال مجوز راه‌اندازی یکصد نانوایی در اهواز صادر و فعالیت خود را آغاز کردند.

موالی‌زاده اضافه کرد: کاهش سهمیه آرد بسیاری از نانوایی‌ها به دلایلی در سال‌های گذشته به تعطیلی برخی از آن‌ها منجر شد که با پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه آرد این نانوایی‌ها برگشت داده شد.

فرماندار اهواز افزود: با اقدامات صورت گرفته شرایط پخت نان در اهواز از نظر کمیت بهبود یافت اما در بخش کیفیت همچنان مشکلاتی وجود دارد.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به اینکه برای افزایش کیفیت پخت نان اهواز اقداماتی در حال انجام است اظهار کرد: نشستی با نانوایی‌های با تجربه استان برگزار شد تا از دانش آن‌ها در کنار تکنولوژی روز برای بهبود کیفیت پخت نان در اهواز استفاده شود.

وی در این مسیر از تمام مردم اهواز درخواست کمک و همیاری کرد تا این معضل برطرف شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در همین راستا بیان کرد: گندم خوزستان از کیفی‌ترین گندم‌های کشور است و خوزستان در زمینه تامین آرد و گندم کیفی مشکلی ندارد اما ضرورت دارد برای کیفی‌تر شدن پخت نان استان در زمینه آموزش نیروی انسانی این حوزه تقویت شود و دستگاه و تجهیزات به روزتر شوند.

امید جهان‌نژادیان مردم را مطالبه‌گران اصلی نان با کیفیت عنوان کرد و گفت: همه تلاش دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان استان ارتقای کیفیت نان است و اقداماتی در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

وی آشنایی با فرهنگ‌های غذایی و نان‌های محلی اقوام مختلف استان، پخت نان با آرد کامل به صورت سنتی و صنعتی، فروش نان و فرآورده‌های گندم، دعوت از سازندگان برتر و تجهیزات استاندارد در حوزه نان، بسترسازی جهت ارتقای کیفی نان و ترویج فرهنگ استفاده از نان کامل سبوس‌دار، احیای سنت حسنه پخت نان‌های محلی اقوام مختلف خوزستان را از دیگر راه‌های خروج از معضل پخت نان بی‌کیفیت در اهواز دانست.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/q51k