به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛ مدیر کل امور عشایر خوزستان سید اسکندر موسوی‌زاده  بیان کرد: این تسهیلات برای اشتغالزایی و تولیدات عشایری، زنجیره گوشت قرمز، صنایع دستی، تولید گیاهان دارویی، بومگردی، زنبورداری، زراعت و باغداری و فراوری لبنیات طی سه سال گذشته به عشایر خوزستان ارائه شد.

وی اظهارکرد: ۲هزار و ۶۸۳ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم از این تسهیلات استفاده کردند.

مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: سه هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه عشایری مرمت و نگهداری شد.

موسوی‌زاده در خصوص تامین آب شرب عشایر خوزستان نیز گفت: ۸۳ کیلومتر خط انتقال برای تامین آب شرب عشایر خوزستان طی سه سال اخیر انجام شده است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: احداث و تکمیل ۸۸ کیلومتر راه عشایری، آبرسانی سیار سالانه به ۹ هزار و ۱۰۰ خانوار، حفاری پنج حلقه چاه و آسفالت ۲۰ کیلومتر راه از دیگر اقدامات دولت برای عشایر خوزستان بوده است.

وی اظهار کرد: ۵۴۰ مورد قرارداد در حوزه آب و راه در حوزه عشایری خوزستان  امضا شده است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان تاکید کرد: احداث ۹۰۰ متر مکعب مخزن بتنی ذخیره آب، تهیه و توزیع یکهزار و ۵۰۰ مخزن فایبرگلاس آب بین عشایر برای حوزه عشایری خوزستان است.

وی احداث جاده پل کول را از جمله اقدامات در حوزه عشایری عنوان کرد و گفت: احداث این پل از دولت دوازدهم آغاز و در سال‌های اخیر شدت گرفت، احداث پل ۱۰۰ متری این منطقه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: احداث پل ۱۲۰ متری دره شبرون اندیکا به عنوان یکی از مهمترین مطالبات عشایر در دهه اخیر در منطقه بود و بزرگترین ایلراه محسوب می‌شود که بالای ۲هزار خانوار عشایری از آن عبور می‌کند.

وی تاکید کرد: این پل در حال حاضر با ۷۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/9j5k