به گزارش پایگاه خبری خوز نگار ؛رییس پلیس راهور اهواز با ابراز گله‌مندی از وجود نقاط خطرآفرین راهنمایی و رانندگی در اهواز بیان کرد: با شهرداری اهواز برای رفع این نقاط مکاتباتی انجام شد اما هنوز اقدام خاصی از سوی دستگاه‌های متولی انجام نگرفته است.

  سرهنگ سعید حسنوند  گفت: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز با نصب تابلو و یا علامت انجام می‌شود اما مناطق پرخطر اصلاح نمی‌شوند که این اقدامات تاثیر چندانی در کاهش سوانح رانندگی ندارد.

رییس پلیس راهور اهواز از مرگ ۱۱۶ نفر بر اثر سانحه رانندگی در اهواز طی سال گذشته خبر داد.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه آشکار سازی نقاط حادثه خیز خوب است اما گره‌گشا نیست ادامه داد: ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در اهواز آشکارسازی شده اما این موضوع در کاهش تصادفات و سوانح چندان اثر گذار نیست و باید این نقاط اصلاح شوند.

وی گفت: مسیرهایی در اهواز از نظر قانون راهنمایی و رانندگی دارای مشکل هستند و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده این نقاط تا پایان امسال برطرف شوند.

رییس پلیس راهور اهواز با اشاره به اینکه ۲۳ دستگاه در کنترل تصادفات نقش دارند افزود: متاسفانه میزان تصادفات در اهواز طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته که باید برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی شود.

سرهنگ حسوند از برجای ماندن یکهزار مجروح در تصادفات امسال اهواز خبرداد و گفت: فرهنگ رانندگی ایمن و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی باید از مدارس آموزش داده شود تا رفتارهای پرخطر در هنگام رانندگی کمتر اتفاق بیفتد.

۱۸ تا ۳۲ سال بیشترین آمار سنی در تصادفات اهواز

رییس پلیس راهور اهواز ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده بیشترین آمار تصادفات در اهواز بین گروه سنی ۱۸ تا ۳۲ سال رخ می‌دهد.

وی گفت: راهنمایی و رانندگی اهواز آمادگی تعامل با آموزش و پرورش استان برای ارائه آموزش به دانش آموزان را دارد.

سرهنگ حسوند دانش آموزان را یکی از ظرفیت‌های مهم ترویج و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه دانست.

وقوع ۱۷۳ تخلف راهنمایی و رانندگی در اهواز به طور متوسط

رییس پلیس راهور اهواز با بیان اینکه به طور متوسط ۱۷۳ تخلف راهنمایی و رانندگی در این شهرستان رخ می‌دهد بیان کرد: صدور قبض های جریمه دستی منسوخ شده و تخلفات به صورت برخط ثبت می‌شود.

سرهنگ حسنوند ضمن اشاره به اینکه تصادفات خسارتی باید در محل تعیین تکلیف شوند بیان کرد: طبق ماده ۴۰ بیمه شخص ثالث برای تصادفاتی تا ۴۰۰ میلیون ریال خسارت، نیازی به حضور پلیس نیست و کارشناس بیمه می‌تواند اعلام خسارت نماید.

دودزا بودن خودرو تخلف است

رییس پلیس راهور اهواز دودزا بودن خودرو را تخلف اعلام کرد و افزود: برخورد با صاحبان خودروهای دودزا در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: دوربین‌های ثبت تخلف در شهر، دودزا بودن خودرو را به عنوان نقص فنی ثبت و برخورد لازم انجام می‌شود.

فراهم‌سازی شرایط برای ثبت کروکی آنلاین

سرهنگ حسنوند ادامه داد: سازوکار ثبت کروکی به صورت آنلاین در حال انجام است و به محض تهیه تبلت‌های مخصوص این کار کروکی تصادفات به صورت برخط انجام می‌شود.

وی گفت: این اقدام در بالا بردن سرعت کار، رفاه حال مردم و افزایش دقت بسیار اثر گذار است.

نبود کمربندی در اهواز یکی از عوامل تردد خودروهای سنگین در شهر است

رییس پلیس راهور اهواز با بیان اینکه اهواز جاده کمربندی در اطراف شهر ندارد افزود: نبود این مسیر تردد باعث شده تا وسایل نقلیه سنگین از درون شهر تردد کنند.

وی گفت: نیاز است برای کاهش تردد خودروهای سنگین در شهر جاده کمربندی برای اهواز ایجاد شود، نمی‌توان جلوی تردد تمامی خودروهای سنگین را گرفت چرا که بسیاری از این خودروها برای انجام فعالیت‌های عمرانی و یا حمل بار کارخانجات در شهر تردد دارند.

اهواز به پارکنیگ خیابانی تبدیل می‌شود

رییس پلیس راهور اهواز بیان کرد: اگر برای ساخت و تهیه پارکینگ در شهرستان اهواز از سوی دستگاه‌های متولی اقدامی صورت نگیرد این شهر تبدیل به پارکینگ خیابانی خواهد شد.

وی با ابراز گله‌مندی از نبود پارکنیگ برای خودروها در اهواز گفت: ظرفیت‌های زیادی در اهواز برای ایجاد پارکینگ به منظور رفاه حال مردم وجود دارد به عنوان مثال می‌توان بعد از زمان فعالیت مدارس از این فضاها به عنوان پارکینگ خودروها استفاده کرد.

سرهنگ حسنوند اظهار کرد: تجمع مطب‌ها در مناطق پرترافیک اهواز باعث ایجاد مشکلاتی برای تردد خودروها در شهر شده است.

رییس پلیس راهور اهواز افزود: تصمیماتی برای ساخت شهرک سلامت در اهواز برای تجمع مطب‌های پزشکی در این نقطه انجام شده که اگر این طرح به سرانجام برسد بخشی از مشکل ترافیکی اهواز حل خواهد شد.

لینک کوتاه:https://khooznegar.ir/ea6i